Korzystając z telefonu, nie wkładamy karty do czytnika, nie narażamy się na pobranie danych przez zewnętrzne urządzenie. Trzeba pamiętać jednak, że płacenie telefonem nie jest całkowicie bezpieczne.
Trzeba zabezpieczyć telefon przed ewentualną kradzieżą lub utratą np. przez blokadę hasłem albo specjalnym kodem cyfrowym.
Niezbędna jest instalacja oprogramowania antywirusowego oraz systematyczna aktualizacja. Należy być ostrożnym podczas korzystania z publicznych, niezaufanych sieci Wi-Fi. Przed oddaniem telefonu do serwisu, dobrze byłoby wyczyścić wszystkie dane dotyczące płatności ( dane przeglądarki, historię, sms-y otrzymane z banku) i wylogować się z aplikacji bankowych.
Faktem jest, że obecnie znacząca większość społeczeństwa ma telefon komórkowy, oferta płatności bezgotówkowej telefonem jest adresowana właśnie do niej. Stąd system płatności mobilnych BLIK, pozwalający użytkownikom smartfonów na dokonywanie płatności, wypłacanie gotówki w bankomatach oraz realizację płatności w Internecie. „Połączenie” numeru telefonu z numerem rachunku bankowego pozwala na podanie kodu z aplikacji w telefonie i gotowe. Podczas zakupów internetowych wystarczy wybrać w sklepie internetowym płatność BLIK i podobnie podać kod z aplikacji w telefonie. Warunkiem jest wyposażenie urządzenia w moduł NFC, czyli antenę do komunikacji zbliżeniowej.
BLIK to polski system płatności mobilnych, uruchomiony z inicjatywy kilku banków. Tym bardziej cieszmy się i promujmy to co nasze, w myśl zasady „cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie”.
Jest dostępny w aplikacjach mobilnych jedenastu banków, w praktyce BLIK to sześciocyfrowy kod wyświetlany przez aplikację, który może służyć do zaakceptowania transakcji lub wypłaty z bankomatu, dokładnie tak, jakbyśmy płacili kartą.
Dodatkowo producenci tworzą aplikacje dla smartfonów czy tabletów, a ponieważ są podobne do strony z bankowością internetową umożliwiają szybkie sprawdzenie stanu konta, wykonanie przelewu, zlecenie lokaty oraz dokonanie płatności zbliżeniowej za pomocą telefonu.
Nowością są przelewy bez podawania numeru rachunku odbiorcy, aby szybko oddać pieniądze, nie trzeba znać numeru rachunku bankowego wystarczy bowiem zalogować się do aplikacji mobilnej banku i wpisać numer telefonu odbiorcy.
Sama płatność mobilna została również zintegrowana z największym w Polsce internetowym serwisem handlowym, jak również z Pocztą Polską, która wdrożyła w ponad 4600 placówkach sieci własnej płatności z wykorzystaniem bankowej aplikacji z funkcją płatności telefonem za towary i usługi zakupione w jej placówkach.
Może więc warto rozważyć zmianę nawyku i zamiast karty posiadać elektroniczny portfel?
Najnowsze komentarze